Sunday, September 13, 2009

KEM KEPIMPINAN PERSONALITY UNGGUL

salam ramadhan kareem.........

ExCo Latihan dan Pembangunan Sahsiah Kolej Aminuddin baki dgn kerjasam Kolej Za'ba sedang mengadakan satu kem kepimpinan islamic yang diberi nama 'Kem Kepimpinan Personality Unggul'. kem ini dikendalikan oleh fasilitator yang terdiri daripada ahli senior Rakan Surau Al- Falah. Para peserta pula terdiri daripada sesiapa sahaja yang berminat dan tiada diskriminasi dalam pemilihan menjadi peserta.
Tarikh 12 dan 13 september sengaja dipilih sebagai tarikh program biar pun kini umat islam sedang menikmati ibadah puasa. Proses pentarbiyyahan bukanlah suatu proses yang mudah. Selain para peserta diuji dengan dugaan terlalu banyak asgment menanti, tiada member yang nak bersama join, terpaksa berjam-jam berdepan dengan fasi dan aktiviti yang tidak diminati,...kami selaku fasi ini lagi la diuji dengan kekuatan diri untuk meneruskan program ini kerana kami bukan bergerak pada hari ini tetapi persiapan yang dah beberapa hari dahulu dan kami juga ada asgment dan terpaksa memikirkan sesuatu yang terbaik buat adik-adik yang tersayang. tahu tak mengapa kami sanggup?? jawabnya kerana kami sygkan adik-adik demi islam dan inilah proses pentarbiiyyahan yang kami harus lalui. Kalau bukan kami yang mengambil amanah ini utk dipukul siapa lagi??
Program sebegini mungkin ada yang memandang sebagai suatu program yang biasa2 sahaja. Tetapi tahulah wahai insan, berilah peluang pada diri utk ditarbiyah dan mengenali program keilmuan islam yang nyata berbeza sekali dgn kem2 biasa yang lain. Ana tiadak mengatakan program yang ana buat ini adalah program yang terbaik dan program orang lain tidak baik, cuma program ini benar-benar diisi dgn mesej dakwah yang ingin kami bawa utk memberi kesedaran buat diri kami sendiri dan org disekeliling.
Kewajipan menegakkan daulah islamiah adalah tjwb bersama. Maka, marilah sama2 kite memperjuangkannya demi islam tercinta.....

No comments:

Post a Comment